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Auch wenn die Entwickler von WoW mit den in TWW vorhandenen mythischen Schlüsselsteindungeons einige Dinge sehr richtig gemacht haben, so gibt es aber leider auch einige Aspekte des Features, die viel Kritik von Spielern erhalten. Als Reaktion auf diese seit Launch vorhandene Kritik haben die Entwickler gestern Abend eine Reihe von geplanten Anpassungen für M+ angekündigt, die sie nächste Woche mit Patch 11.0.7 veröffentlichen möchten. Diese Veränderungen sollen scheinbar die Grundlage für Saison 2 von TWW legen.

This will be the starting point for Season 2.(via)

Die kommenden Änderungen beschäftigen sich im Grunde alle damit, wie viele Wappen die Spieler in M+ erhalten können, wie aufwendig das Aufwerten von Gegenständen ist und was für hergestellte Ausrüstungsteile benötigt wird. Der Fokus liegt auf diesem Bereich, weil die Entwickler hauptsächlich dafür sorgen wollen, dass sich M+ deutlich lohnenswerter anfühlt. Die folgenden Veränderungen sollen kommen:

  • Wie viele Wappen die Spieler erhalten, skaliert in M+ nun mit der Schlüsselsteinstufe. Auf +2 gibt es 12 Wappen und auf +12 gibt es 20 Wappen. (Liste)
  • Das Überschreitens des Zeitlimits reduziert die maximale Summe an möglichen Wappen nur noch um 4. Spieler erhalten auf +12 selbst nach Stunden also noch immer 16 Wappen.
  • Das Aufkommende vergoldete Vorbotenwappen kostet nur noch 60 Wappen (war 90)
  • Trade-Up Bags kosten nur noch 45 Wappen (war 90)
  • Den Erfolg „Vorbote der Vergoldeten“ gibt es bereits mit einem Itemlevel von 636 (war 639).

Diese kommenden Änderungen sind auf jeden Fall eine gute Sache. Sie lösen zwar nicht alle Probleme, aber dadurch dürfte sich M+ zumindest etwas lohnenswerter anfühlen. Selbst dann, wenn man einen Durchlauf nicht in Zeit schafft. Jetzt muss das Team nur noch dafür sorgen, dass die heroischen Gegenstände des Spiels am Ende der Aufwertung keine zwei komplett schwachsinnigen Stufen mehr besitzen und die Spanne zwischen Schwierigkeiten nicht ganz so groß ausfällt.

In next week’s update, Siren Isle patch 11.0.7, we will make several adjustments to the availability of Gilded Harbinger Crests and to the acquisition of all Crest types through Mythic+ dungeons.

Gilded Crests and Mythic-track gear represent the pinnacle of available gear from a Season, and are meant to be rare, but we have seen feedback that both the availability of these Crests and the costs of crafting top-tier gear fell prohibitive.

For players who are functionally finished with their gearing journey, the bar for the Harbinger of the Gilded achievement has been a bit too high, precluding the use of crafted gear and requiring luck to fill every slot. Lowering the threshold from item level 639 to 636 should add a little more flexibility and ensure that players who are completing the hardest content feel they can unlock the final Warband discount.

The changes to Crests awarded from Mythic+ have two main aims:

1. Ideally, challenge and reward should be directly correlated. Until now, players whose primary goal was optimizing Crest income were incentivized to run the lowest difficulty that awarded their desired Crest type, even if they were capable of completing much more challenging content. This had the secondary effect of making it much harder for players just entering the Gilded range to find groups for Mythic 8 keys, because they were often competing for slots with players who really belong in 10s, 12s, or even higher.

2. While it is important for all members of a Mythic+ group to have a shared interest in finishing a dungeon within the timer (rather than just the key-holder), dropping from a reward of 12 Crests down to 5 Crests when the timer was missed felt overly punitive. Currently in patch 11.0.5, for example, a group who fails to beat the timer in a Mythic +7 will receive more Crests for their effort than a group who crushes the timer in a Mythic +4.

We hope that a difference of 4 Crests strikes a better balance of incentivizing group effort, while still feeling rewarding.

Our goal with these changes is to help players who are attempting to push into the upper echelons of content, as well as those who have alts they’re looking to gear up to match the progress of their mains.

Thank you for all the feedback that helped shape these changes, and as always, we’ll be following closely to see how this reward structure plays out in 11.0.7.

(via)


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