In response to the server congestion that has occurred since Endwalker’s release, Square Enix is giving all Final Fantasy XIV players who own the latest expansion 14 additional free days of playtime. Additionally, Square Enix will be suspending the sale of the FINAL FANTASY XIV Starter and Complete Editions, as well as registration for the game’s free trial. (via)
Zu Beginn des aktuellen Monats wurde die neue Erweiterung Endwalker für Final Fantasy 14 veröffentlicht, die sich bei vielen Spielern extrem großer Beliebtheit erfreut. Leider hat dieses Interesse an dem Addon dafür gesorgt, dass das Spiel seit einigen Wochen von extrem langen Warteschlangen geplagt wird. Diese Warteschlangen machen den Titel zu Stoßzeiten teilweise unspielbar, weil Spieler erst einmal mehrere Stunden in der Warteschlange des Spiels verbringen müssen.
Auch wenn die Entwickler in den vergangenen Wochen aktiv gegen diese Problematik angekämpft haben, so hat sich die Situation bisher aber noch nicht verbessert. Aus diesem Grund hat sich Producer & Director Naoki Yoshida in der vergangenen Nacht auch erneut in den Foren zu dieser Situation zu Wort gemeldet. In seinem neuesten Update verkündete Naoki Yoshida, dass das Team jetzt mal wieder einige drastische Maßnahmen in die Wege leiten möchte.
Die Pläne der Entwickler laufen im Grunde darauf hinaus, dass der Verkauf und die Auslieferung der Starter Edition und der Complete Edition von FF14 jetzt erst einmal temporär komplett eingestellt wird. Dieser Verkaufstopp soll in den nächsten Tagen nacheinander bei allen Händlern in Kraft treten, wenn das Team genug Zeit hatte, mit allen ihren Partnern zu sprechen. Zusätzlich dazu wird die Anmeldung für die kostenlose Probezeit des Spiels jetzt erst einmal deaktiviert. Spieler in dieser Probezeit können eh nur außerhalb der Stoßzeiten in das Spiel einloggen, weil bei viel Interesse an Spiel alle zahlenden Kunden bevorzugt werden. Das Team entschuldigt sich bei allen interessierten Spielern für diese Probleme und bittet sie um ein wenig Geduld. In einigen Wochen können sie das Spiel vermutlich wieder ausprobieren und kaufen.
Um die bereits etablierten Spieler für die Probleme zu entschädigen, sollten alle Spieler mit einem laufenden Abo in den nächsten Tagen noch einmal kostenlos 14 Tage an Spielzeit geschenkt bekommen. Zusammen mit den bereits verteilten 7 Tagen an kostenloser Spielzeit haben die Probleme den zahlenden Kunden also drei Wochen an Spielzeit eingebracht. Ansonsten soll der Verkauf von Erweiterungen und digitalen Collector‚s Edition Updates weiterhin stattfinden. Die aktiven Spieler von FF14 können also jederzeit in neue Inhalte einsteigen und das neueste Addon des Spiels verwenden.
Hello, this is Naoki Yoshida, Producer & Director of FINAL FANTASY XIV.
We apologize for the ongoing congestion that has been occurring since Early Access and the official launch of Endwalker. It’s been nearly two weeks since the start of Early Access and players are still experiencing substantial congestion when logging into the game. As we have new content set to release in upcoming patches, I’d like to provide you with several updates on our plans to address these issues.
■ Additional Game Time Compensation
We are aware that the long waiting times to log into the game are preventing players from playing, and for this, we sincerely apologize. In response to this, we recently granted 7 days of game time, but now we will also be granting an additional 14 days.
This will apply to all players (including those with multiple accounts) who own the full version of the game and have an active subscription as of Tuesday, December 21, at 12:00 a.m. (PST), which is the scheduled release date for Patch 6.01. Further details regarding eligibility will be announced separately.
■ Suspending Delivery of Package Versions and Temporary Suspension of Digital Version Sales
Players are currently experiencing extremely long wait times due to the dense concentration of play hours which far exceed our server capacity, especially during the peak times, and so we have decided to temporarily suspend the sale and delivery of FINAL FANTASY XIV Starter Edition and Complete Edition. Additionally, although those with an active subscription are prioritized to log in, Free Trial players are unable to log in outside of late night and early morning hours, and so we will also temporarily suspend new registrations for the Free Trial.
These temporary suspensions will be phased in over the next few days as we work with our retail partners. We will be coordinating with them as swiftly as possible, but please bear in mind that this will be a gradual process.
We will also be suspending all new advertisements. However, it will not be possible to suspend some of the advertisements due to the nature of how they were set up. We appreciate your patience and understanding regarding this matter.
Expansion packs and Collector’s Edition digital upgrades will continue to be available for existing players so that they may upgrade as needed.
To those who have been invited by their friends and family who have been considering joining, as well as our retail partners, we sincerely apologize for any inconvenience this may cause, and ask for your understanding and cooperation in order to reduce congestion. We will continue to monitor the situation as we consider the timing around resuming sales.
■ Error 2002 While Waiting in Login Queues
In regards to Error 2002 that occurs during login queues, outside of causes related to unstable connections, we have confirmed a bug. This bug was part of a login-related program created back in FFXIV version 1.0, and thanks to the reports and tests carried out by many of our players, we were able to identify the cause of the problem. We apologize for not being able to identify the issue on our end and thank you all for submitting detailed reports regarding this matter.
Although the code for fixing this bug is already prepared, applying the fix will require patching the game client, which will be addressed in Patch 6.01, scheduled for Tuesday, December 21. As this issue occurs while waiting in the queue for a very long time, we considered releasing the patch ahead of schedule, but in the end decided to include it in Patch 6.01, as there is already a lot of new code in the pipeline for the patch and interrupting the process of verifying them may lead to other bugs. We apologize for the inconvenience and ask for your patience a bit longer.
■ Upcoming Patch Schedule
Due to the high levels of congestion, we are aware that there has been a lot of discussion in the community about the release of Pandæmonium: Asphodelos (Savage) in Patch 6.05, scheduled for Tuesday, January 4, 2022. Regarding this, as long as there are no major issues, we plan to release the patch as scheduled.
We understand that there are concerns about World First races and first week progression, but Patch 6.05 will add a number of new elements, such as the addition of a new Allagan tomestone, new crafting recipes, as well as the new treasure hunt dungeon, the Excitatron 6000.
Many players are looking forward to content aside from high-end duties, and furthermore, considering the balance of the rewards and item levels from said content, we cannot withhold only Pandæmonium: Asphodelos (Savage), and rebalancing these would delay the patch release by several weeks and would affect Patch 6.1 and beyond.
We regret to say this in the midst of major congestion, but as mentioned earlier, unless there are major issues, we plan to release the patch as scheduled. We ask for your understanding and cooperation regarding this matter.
■ Updates Regarding the Addition of a New Logical Data Center and Worlds
Since July 2021, in order to accommodate the significant increase in the number of new players, we have been working towards building a new logical data center and adding new Worlds. However, due to the effects of the COVID-19 pandemic, we have not been able to make any additions due to suspension of semiconductor production at manufacturing factories, decrease in production quantities, as well as a shortage of raw materials. Although we are investing much more money than usual, our attempts to alleviate the ongoing congestion situation are being delayed due to the physical shortage of server equipment.
With the help of IT equipment vendors from all around the world, we are slowly beginning to receive information about delivery dates and figures. Considering the high specification requirements for FFXIV servers, along with the fact that adding a single logical data center requires hundreds of servers, we invariably need much more time, but we are starting to see some progress. In line with this, the Server and Infrastructure teams are working together to plan for new additions, and we hope to be able to provide some sort of roadmap by the end of January 2022.
We are considering adding servers to each region, especially plans for a large-scale addition in North America and Europe, and will be looking at the number of servers, infrastructure construction time, power issues, and server rack situation to see if we should do this sequentially or in one big push. Either way, the plan is to introduce a large number of additions, which we intend to carry out quickly and safely with as minimal inconvenience to our players as possible, and we will follow up regarding this matter as we progress.
■ Inquiries about Errors Triggered by Specific Payments
Since the release of Endwalker, we have received a large number of inquiries from players who have been unable to play the game due to errors which occur during payment or code registration.
After reviewing the details of these inquiries, we found that the accounts involved are being accessed from the same environment as those used by a group of people who are believed to be providing suspicious services. As a result, these accounts were determined to be using suspicious services that temporarily access user accounts to log in and make payments or create accounts on their behalf, and were blocked from payment and code registrations as a part of fraud prevention.
Such suspicious services may have a history of theft or other fraudulent credit card activity, and we cannot do anything other than safeguard against such activity and cannot restore those accounts.
As a reminder, we ask you to refrain from using such suspicious services, for your own good.
We will continue to strive to provide our utmost support so that everyone around the world can play comfortably. We sincerely apologize for the inconveniences caused by the ongoing severe congestion. We appreciate your understanding and cooperation.
Anzeige
Ist immer schwierig die richtige Balance bei den Servern zu finden. Das Risiko, dass die Spielerzahlen schnell runtergehen, ist immer da und dann hast du totes Kapital rumliegen oder machst im schlimmsten Fall sogar Verlust. Außerdem nimmt kein Unternehmen der Welt, freiwillig sein Produkt vom Markt, von daher ist das schon ein krasser Schritt.
Aber 14 Tage freie Spielzeit ist schon ziemlich kulant.
„Um die bereits etablierten Spieler für die Probleme zu entschädigen, sollten alle Spieler mit einem laufenden Abo in den nächsten Tagen noch einmal kostenlos 14 Tage an Spielzeit geschenkt bekommen. Zusammen mit den bereits verteilten 7 Tagen an kostenloser Spielzeit haben die Probleme den zahlenden Kunden also drei Wochen an Spielzeit eingebracht.“
Jetzt stellen wir uns mal alle vor wie wahrscheinlich es wäre sowas bei technischen Problemen in WoW zu lesen. Und dann fragen wir uns warum die Spieler in Scharen zu FF14 wechseln. Also ich komm beim besten Willen nicht drauf.
Hmm, also ich als Spieler von WOW seit der Beta, kann mich noch gut an geschenkte freie Spielzeit bei technischen Problemen erinnern. Ich spreche aber nur von der jeweiligen Retail-Version. Bei den aktuellen Ablegern ist mir das nicht bekannt.
Also am Anfang als WoW Released wurde, kann ich mich noch gut daran erinnern, dass es hier und da mal 3 Tage gab, da es häufiger Problemen gab. Classic re-release war ja auch eine totale Launch Katastrophe, und da kam wirklich gar nichts. Und ich kann mich nicht erinnern, wann ich zuletzt mal bei Problemen was dazu gelesen habe. Wobei ich zugeben muss, dass ich schon länger nicht mehr aktiv spiele.
Das gabs bis WotLK danach kann ich mich nicht mehr an sowas erinnern.
Das stimmt. Zu Anfang war Blizzard was das angeht durchaus kulanter/großzügig und das sogar recht häufig.
Immerhin machen sie was, UND es gibt gratis Spieltage.
Muss grad an den WOW Classic launch denken, 2 Monate ewige Warteschlangen von 5 Stunden +, und Gratiszeit gabs auch nicht.
Selbst schuld wenn man die vollsten Server nimmt, habe aufm vollsten Server angefangen, habe auf nem Server von nem Kumpel rerollt, da waren maximal 10 min Warteschlange.
Guter Schachzug, extra kleine Server zur Verfügung stellen um die Warteschlangen heraufzubeschwören und jetzt den Verkauf stoppen um zu suggerieren, dass das Spiel so krass im Hype ist, nur um dann Kunden anzulocken die denken, boah muss das Spiel gut sein 😀
Da glüht der Aluhut was? FF14 war Ende November bei 1,6 – 2 Mio Spieler pro Tag. Mit Release der Erweiterung ist der Player Count auf 3,3-3,4Mio geschossen. Der vorherige absolute Spitzenwert den das Spiel jemals hatte waren 2,8 Mio tägliche Spieler.
Welcher Entwickler kalkuliert bitte ein das 1,5 Mio Spieler innerhalb einer Woche dazu kommen? Und selbst wenn man das einkalkuliert weil „neue Erweiterung Hyyyyyype“, dann rechnet man mit ungefähr dem bisherigen Spitzenwert und nicht mit nochmal 500k Spielern mehr. Und 500k Spieler sind mehr als nur ein paar kleine Server.
Danke, ich wollte auch schon nachfragen, ob er mehr braucht, hab noch genug da 🙂
Im Ernst, kein Unternehmen will seinen Goldesel vom Markt nehmen. Da kannste dir vor einem Marathon ins Knie schießen, ist genauso sinnvoll.
Ich tippe auf einen beleidigten Blizzardfanboy der nicht in der Lage ist zu akzeptieren, dass es eine erfolgreicheres/besseres Spiel gibt, als das heilige WoW 😀
… wobei „besser als WoW“ im Jahr 2021 jetzt auch wirklich keine Kunst ist
Sehr schön gesagt, volle Zustimmung.
Also ich habe ja nicht so die Ahnung von Wirtschaft und so.
War da nicht was mit Dezember und Winteranfang wo viele über die Feiertage Zocken . Und so ein Fest mit so einem dicken Mann mit Bart .
Mhhhh ja also dann würde ich jetzt den Verkauf stoppen .
Ist es denn echt so schwer neue Server zu releasen?
Ja ist es, die wollten vor 3 Monaten schon welche bringen, aber die Halbleiter Krise lässt dies nicht zu, Ja du könntest welche kaufen, aber die Preis sind aufgrund dessen obsolet und wir reden nach wie vor von einem Wirtschaftsunternehmen.
Yep, hatte ich auch schon vor ein paar Wochen gelesen. Glücklicherweise hatte ich mir Endwalker vorbestellt xD
Addons kann man auch weiterhin kaufen. Der Einstieg ist das Spiel ist nur unmöglich.
Kommt halt etwas auf die Technik an und wo der Flaschenhals ist. FF14 ist halt auch schon uralt auch wenn es viele Modernisierungen bekommen hat.
Eine Datenbank skaliert z.b. nur sehr schlecht horizontal wenn da der Flaschenhals liegt. Wenn einfach Rechenpower für die Gebiete fehlt ist es trivial da mehr Server zuzuschalten. Könnte auch irgendwie in der Verwaltung der aktiven Logins oder so liegen, da könnte das wieder anders geartet sein.
Ok stimmt auch wieder, wir kennen natürlich den Server Code nicht.