Patch 25.4 will bring some awesome updates to Mercenaries, including new Mercs, Mercenary Faction designations, dual-type Mercenaries, and the all-new Mythic Boss Rush end-game system! It will also be the last major update to the Mercenaries mode as we align our goals and focus on continuing to make Hearthstone the best digital card game in the world. (via)
Im September 2021 enthüllte Blizzard den neuen Söldnermodus für Hearthstone, der damals als das nächste große Ding für das Kartenspiel verkauft wurde. Auch wenn die Ankündigung selbst etwas problematisch verlaufen ist, so erfreue sich der Modus danach durchaus Beliebtheit. Spieler mussten dafür zwar neue Packs kaufen und ihre Spielweise anpassen, aber das Ganze machte einen soliden Eindruck mit Potenzial.
Bedauerlicherweise hat sich im Jahr 2022 gezeigt, dass dieser anfängliche Erfolg wirklich nur vorhanden war, weil der Modus etwas Neues darstellte. Das Feature konnte seine Fans nicht lange binden und die Pflicht zum Kaufen von Packs verärgerte auch Gelegenheitsspieler ein wenig. Aus diesem Grund ist dieser Aspekt von Hearthstone aktuell neben Standard und dem Schlachtfeldmodus auch nur noch eine kleine Randerscheinung.
Dieser Umstand wurde mittlerweile auch von Blizzard Entertainment erkannt, weshalb gestern Abend auch das Ende des Söldnermodus angekündigt wurde. Der Spielmodus erhält mit Patch 25.4 noch einmal ein großes Update mit einer Reihe von umfangreichen Neuerungen. Danach stellt Blizzard das Ganze in den Wartungsmodus. Ab diesem Zeitpunkt erhalt der Söldnermodus nur noch Fehlerbehebungen und seltene Balanceupdates.
Was die mit Patch 25.4 kommenden Neuerungen betrifft, so möchte Blizzard mit dem Update erst einmal sechs neue Söldner in das Spiel einbauen. Dadurch gibt es dann mehr als 120 verschiedene Söldner in diesem Spielmodus. Zusätzlich dazu erhalten die Söldner mit dem Update teilweise zwei verschiedene Typen wie beispielsweise Mensch/Untot und viele Söldner werden mit Markierungen für ihre jeweilige Fraktion ausgestattet. Neben Horde und Allianz gibt es auch noch die Forscherliga, die Legion, die Geißel, Piraten und die Alten Götter.
Die richtige große Neuerung ist aber wohl der angekündigte neue Mythic Boss Rush Modus. In diesem System für das Endgame kämpfen die Spieler nacheinander gegen eine Reihe von Bossen mit zufälligen Fähigkeiten. Das Ziel ist es, so weit zu kommen wie es nur geht und möglichst viele Bosse zu töten. Das Feature ist eine wöchentliche Neuerung, die jeden Tag einen neuen Boss Rush freischaltet und sich am Ende der Woche zurücksetzt.
Meiner Meinung nach ist es durchaus sinnvoll, dass die Entwickler ihren Fokus auf andere Aspekte des Spiels legen. Der Söldnermodus hätte zwar funktionieren können, aber das Ganze war einfach mit zu viel Aufwand und zu wenig Langzeitmotivation verbunden. Blizzard sollte neben dem Standardformat hauptsächlich auf den Schlachtfeldmodus setzen. Dieses Feature hat durchaus Langzeitmotivation, weil es keine Sammlung erfordert und man direkt loslegen. Neue Systeme sollten sich das Ganze als Vorbild nehmen.
Mercenaries Gets a Mythic Update:
Six More Mercenaries Join the Village
Six new Mercenaries are coming in Patch 25.4. This is our final planned infusion of new collectible Mercs into the mode, and they’re some of our most interesting Mercs yet.
You can get all the details about the new Mercs in the 25.4 Patch Notes, coming soon. Once these Mercs join the fray, we’ll have over 120 total Mercenaries for players to collect, add to their Parties, level-up, and max out. That’s one bustling Village!
Dual-Types, Reworked Types, Factions, and more!
Starting in 25.4, Mercenaries will be able to have two different Types to better represent their identities. We’ll have Human-Undead, Celestial-Beasts, and more! Several Mercs will gain a second Type in this update, opening up a whole slew of new synergies across your collection.
Many Mercenaries will also be gaining Factions, like Horde and Alliance—signified by the flag in the upper-right corner of the card. These will make it easier to tell exactly how a particular Treasure or Ability might impact your Party. Some Abilities, Equipment, and Treasures have been updated or reworked to refer to Factions and/or to better work within the new Mythic Boss Rush system. On top of that, we’re adding five new Factions, for a total of seven.
You already know the Horde and Alliance well, but now they will have clear flags to show where their loyalties lie. Explorers represents the League of Explorers who are now, truly, in a League of their own. The Empire, Legion, and Scourge Factions represent different enemies of Azeroth. The Empire is comprised of the Old Gods and their followers; the Legion is the Demons and demigods who make up the Burning Legion; and the Scourge is made up of the Lich King and his shambling Undead servants. Finally, Pirate has been converted from a Type to a Faction, and represents those raiders and rapscallions who don’t fly any flag but their own.
Mythic Boss Rush End Game Content Coming Soon
The final big system update to Mercenaries is the new and challenging Mythic Boss Rush end-game system. At its core, Mythic Boss Rush is a gauntlet of bosses with randomized elements that you can face to earn more Renown and push your Mercs beyond their limits.
Mythic Boss Rush is weekly content, with a new Boss Rush unlocking every day throughout the week, until a reset at the end of the week. Each Boss Rush is like a Bounty with 3 Bounty Boss fights in a row, leading to a final Boss that is two Bounty Bosses at the same time!
Mythic Boss Rush has been streamlined to include only the most interesting PVE content: there are no Point of Interest nodes or mob fights, just bosses. Bosses will also have random anomalies that make them stronger—with power that scales based on a sliding difficulty setting you can choose for yourself. You earn Renown as a reward for each clear, with the bulk of your Rewards being granted after your first clear, based on the difficulty you were set to for that run.
How are you supposed to take on this bevy of big, bad bosses? In Mythic Boss Rush, you’ll be able to spend your Renown to upgrade your Mercs’ Abilities, Equipment, Treasures, and stats beyond Maxed! Those upgrades persist from Boss Rush to Boss Rush, letting you take on bigger and badder bosses each week.
In Mythic Boss Rush, you can spend Renown to upgrade your Mercs beyond their Max. These upgrades don’t carry over to regular Bounties or the Fighting Pit.
You’ll be able to unlock Mythic Boss Rush via a free upgrade to the Travel Point. The upgrade becomes available once you’ve unlocked Heroic Bounties and have at least one Maxed Merc. Mythic Boss Rush adds tons of replayability to Mercenaries for players who love the PVE aspect of the mode and are hungry to push their Parties to the limits.
Continued Support and New Frontiers
After these updates, we will be focusing on making the Hearthstone and Battlegrounds modes the best they can be. At the same time, Mercenaries will continue to get support for bug fixes and periodic balance changes as needed, but no further regular content updates. With the new additions in this patch, we hope that Mercenaries will be a fun, fulfilling mode for players.
To everybody who has ever chased a Bounty or gathered around the Campfire, we thank you for making this chapter in Hearthstone’s history special, and we hope you’ll enjoy everything Mercenaries has to offer in 25.4. See you in the Tavern!
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