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In a flurry of tweets, Dean „Iksar“ Ayala, one of the main designers on the Hearthstone team, laid out his idea for a new Ranking System for Hearthstone Arena. The system would look at Average Arena Wins, as well as classes played and how well you did on each class. (via)

Der direkt an der Entwicklung von Hearthstone beteiligte Spieleentwickler Dean „Iksar“ Ayala war am vergangenen Wochenende sehr aktiv auf Twitter unterwegs und hat dort einige interessante Tweets zu der Arena von Hearthstone veröffentlicht. In seinen Nachrichten erklärte Dean „Iksar“ Ayala seine Idee für ein neues Ranking-System für die Arena, welches er gerne in das Spiel implementieren würde. Derzeit sammelt er auf Twitter das Feedback von der Spielerschaft, um mögliche Anpassungen vorzunehmen.

Dieses neue System basiert im Grunde auf drei verschiedenen Werten: Den durchschnittlichen Siegen in der Arena, einem neuen Klassenwert und dem dadurch errechneten Rating für die Arena. Der Klassenwert ist dabei dann die Summe der besten Runs mit jeder der 10 Klassen des Spiels. Das Rating in der Arena ist die Menge der durchschnittlichen Siege pro Durchlauf multipliziert mit dem Klassenwert eines Spielers. Dadurch entsteht dann eine Wertung, die leicht im Spiel zu verstehen ist und sich ohne größeren Aufwand direkt mit anderen Spielern vergleichen lässt. Ein Rest der Wertung könnte alle 2 bis 4 Monate stattfinden, sodass die Fans der Arena erneut an neuen Werten arbeiten können.

Dean Iksar Ayala mag diese Idee so sehr, weil sie die Spieler dazu motiviert möglichst alle Klassen von Hearthstone in der Arena zu spielen. Wer bestimmte Klassen meidet, der schneidet automatisch schlechter ab. Zusätzlich dazu schreiten die Spieler in solch einem System beinahe dauerhaft voran und man sieht direkt im Interface, wie man seine eigene Wertung verbessern kann. Spieler können sofort erkennen, ob sie ihre durchschnittlichen Siege verbessern oder mehr Siege mit einer Klasse sammeln müssen. Zusätzlich dazu könnte es Bonus-Punkte für erfolgreiche Runs mit 12 Siegen geben, sodass den Spielern selbst bei „beendeten“ Klassen noch immer ein Grund zum Weiterspielen geboten wird.

Die Arena von Hearthstone könnte durchaus ein richtiges System für das Ranking der Spieler vertragen. Das Ganze einfach nur über durchschnittliche Siege laufen zu lassen, ist nicht unbedingt aussagekräftig genug. Ich mag die Idee von Dean Iksar Ayala auf jeden Fall, weil sie die Vielfalt bei der Klassenwahl steigert und in den Vordergrund stellt. Hoffentlich baut er den Plan weiter aus und teilt seine Gedanken mit dem restlichen Team. Weitere Belohnungen durch solch ein Ranking wären auch eine tolle Sache!

Weitere Informationen und Beispiele zu dieser Idee findet ihr in den folgenden Texten des Entwicklers.

ARENA PLAYERS

Been trying to brainstorm what a fun ranking system could be for arena. Goals are for it to have forward progression but still have the best players come out on top.

The Pitch:

Pitch uses 3 numbers. A rating (what is displayed to you and you are ranked on), your average wins per run, and your ‚class score‘.

Arena Rating = AvgWins X ClassScore

AvgWins = Your average wins per run

ClassScore = Your highest win total on each class added together

Example 1 – Very Casual, Plays lots of classes

Player plays 10 runs. Gets 3 wins every time. Plays 1 run of each class.

AvgWins = 3
ClassScore = 30 (3X10)
Arena Rating = 90 (3X30)

Example 2 – Average Engaged Player, Plays limited range of classes

Player plays 30 runs. Gets 4 Wins every time. Only plays 5 of 10 classes.

Avg Wins = 4
Class Score = 20 (4X5)
Arena Rating = 80 (4X20)

EXAMPLE 3 – Hardcore and Skilled Player

Player plays 60 Runs. Gets 7 Wins every time. Only plays 8 of 10 classes.

Avg Wins = 7
Class Score = 56
Arena Rating = 392

EXAMPLE 4 – The best players

Player plays 100 runs with an average of 8 wins per run. Gets 12 wins on 5 classes but has a best run of 10 on the other 5.

Avg Wins = 8
Class Score = 110
Arena Rating = 880

One of the reasons I like this system is that it encourages class diversity, has mostly forward progression, but the best players will still ultimately have the best ratings so long as they choose a diverse subset of classes.

We’d probably give you 10 points per win so ratings are in the 1000’s rather than the hundreds. This way they’d look more similar to BG/Merc numbers.

I’d also consider giving ‚bonus points‘ for 12-win runs. Meaning your score for an individual class could go higher than 12. This way there is still minor incentive to play classes you’ve gone 12 with.

We’d find a way to display your score with each class in the client so you can track it. A benefit is that if we just use a rating that lives in our DB, we can do live updated rankings like we do with constructed/bg.

Reset time is probably 2 or 4 months. Less important to figure out those details now.

The reason I don’t like using a traditional rating system is that there is no skill matchmaking in arena. This means that players would go 5-3 in a run and lose rating sometimes, or go 1-3 and gain rating. Can get confusing.

I like having a rating that is more like a score because it’s very clear what you need to do to increase your rating.

„Oh I need to play these classes to a higher class score!“

„I need to increase my average wins per run, right now it’s 5.1 so getting 6 will help me!“ Let me know what you think or tag an arena player to get their opinion.

Also open to other suggestions, another way to rank players or the opinion that ranking is unwanted.

(via)


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