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We wanted to give everyone a heads up that in the next few hours we will be rolling out a client patch that will bring some balance changes which will be addressing situations where players can survive unreasonably high amounts of damage for long periods of time. (via)

Der Vorabzugang von Diablo 4 läuft mittlerweile seit ungefähr zwei Tagen in allen Spielregionen. Auch wenn der Titel im Vorfeld mehrere Testphasen durchlaufen ist, so konzentrierten sich diese Tests aber hauptsächlich auf die frühe Levelphase und nicht wirklich auf das Endgame des Spiels. Daher entdecken die Entwickler aktuell auch noch immer Elemente des Spiels, die nicht unbedingt so gut funktionieren, wie sie es sich gewünscht haben. Einer dieser problematischen Punkte ist das Balancing der einzelnen Klassen, welches heute Vormittag mit dem ersten Balance-Update für das Spiel etwas angegangen wurde.

Laut einem Bluepost der Entwickler verfolgen sie mit diesem Patch eine Reihe von wichtigen Zielen. Die Klassen des Spiels sollen sich zwar mächtig und cool anfühlen, aber einige Synergien zwischen Fähigkeiten sind aktuell ein wenig zu stark. Solche Situationen wirken sich langfristig gesehen ziemlich negativ auf die Gesundheit eines Spiels aus, weshalb die Entwickler sich für Änderungen entschieden haben. Die Anpassungen an den jeweiligen Fähigkeiten sind seit heute Vormittag in allen Spielregionen aktiv.

Ein wichtiger Faktor für die Entwickler ist die Überlebensfähigkeit der einzelnen Klassen. Einige Klassen des Spiels konnten mit der richtigen Skillung einfach nur Unmengen an Schaden einstecken, ohne selbst zu sterben oder zu stark eingeschränkt zu werden. Solche Situationen verändern, wie das Kämpfen in Diablo 4 funktionieren soll und wie die Spieler damit umgehen. Aus diesem Grund beinhaltete der heutige Patch auch viele Nerfs für die Spielweisen, die sich hauptsächlich an diesen extrem defensiven Talentverteilungen orientierten. Helden mit diesen Ausrichtungen sollten jetzt nicht mehr ganz so viel Schaden einstecken können.

Als Ausgleich dafür bringt der Patch natürlich auch einige Buffs für Fähigkeiten mit sich. Einige Skills des Spiels sind einfach nicht effektiv genug, um eine sinnvolle Alternative für die Spieler darzustellen. Der heutige Patch soll viele dieser schwächelnden Talente aufwerten und verbessern. Wer bisher also eine Fähigkeit als zu schwach eingestuft hat, der dürfte vielleicht eine Überraschung erleben. Ansonsten hat der Patch die allgemeine Spielstärke von Paragonglyphen reduziert. Die dadurch gewährten Vorteile waren einfach ein wenig zu hoch und die Entwickler haben sie alle durchgehend abgeschwächt.

Es ist auf jeden Fall schön zu sehen, dass die Entwickler das Balancing des Spiels nicht ignorieren und schon jetzt aktiv eingreifen. Nerfs sind zwar immer etwas ärgerlich, aber bestimmte Fähigkeiten haben die Überlebenschancen wirklich viel zu stark erhöht. Gleichzeitig gibt es einige Buffs, was die Vielfalt bei Spielweisen erhöhen sollte. Da ich mit den Paragonglyphen bisher selbst wenig Kontakt hatte, kann ich nicht beurteilen, wie gewaltig der Nerf in dem Bereich ausfällt.

Wer sich für alle Anpassungen aus dem heutigen Patch interessiert, der muss nur einen Blick auf die folgenden Patchnotes werfen.

June 3, 2023 – Diablo IV Patch Notes 1.0.2d Build #42131 (All Platforms)

Barbarian

  • Skill Changes
    • Challenging Shout
      • Damage Reduction gained from Skill Ranks reduced from 4% to 2%
  • Legendary Aspect Changes
    • Bold Chieftain’s Aspect
      • Cooldown reduction per Nearby enemy reduced from 2.7-5.4 seconds to 1.0-1.9 seconds.
        Maximum Cooldown reduction from 12 to 6 seconds.
    • Aspect of the Dire Whirlwind
      • Increased Critical Strike Chance per second reduced from 5-10% to 3-8%.
      • Maximum Critical Strike Chance bonus reduced from 20-40% to 9-24%.

Druid

  • Skill Changes
    • Pulverize
      • Lucky Hit Chance reduced from 33% to 25%.
    • Lightning Storm
    • Damage increased from 32% to 40%.
    • Grizzly Rage
      • Damage bonus increased from 5/10/15% to 6/12/18%.
  • Class Specialization
    • Obsidian Slam
      • Kills required for bonus increased from 10 to 20.
    • Calm Before the Storm
      • Lucky Hit Chance reduced from 15% to 10%.
  • Passive Changes
    • Electric Shock
      • Damage bonus increased from 5/10/15% to 6/12/18%.
  • Legendary Aspect Changes
    • Shockwave Aspect
      • Damage reduced from 90-130% to 60-100%.
    • Crashstone Aspect
      • Critical Strike Damage reduced from 40-50% to 30-40%.
    • Lightning Dancer’s Aspect
    • Flat damage increased from .5-.6 to .7-.8.

Necromancer

  • Skill Changes
    • Blood Lance
      • Damage increased from 67.5% to 80%.
    • Army of the Dead
      • Damage increased from 30% to 45%.
      • Cooldown reduced from 90 to 70 seconds.
    • Blood Wave
      • Damage increased from 90% to 120%.
  • Passive Changes
    • Shadowblight
      • Damage increased from 20% to 22%.
    • Grim Harvest
      • Essence gained reduced from 3/6/9 to 2/4/6.
    • Serration
      • Critical Strike Chance reduced from .5/1/1.5% to .3/.6/.9%.
    • Death’s Defense
      • Maximum Minion Life lost in a single damage instance reduced from 75/60/45% to 60/45/30%.
  • Class Specialization
    • Raise Skeleton
      • Skeleton Warrior attack damage increased by 10%.
    • Golem
      • Golem attack damage increased by 10%.
    • Blood Golem
      • Blood Golem Life drain damage increased from 40% to 90%.
      • Blood Golem Life drain healing from enemies hit increased from 4% to 5%.
    • Iron Golem
    • Iron Golem slam damage increased from 25% to 175%.
    • Iron Golem shockwave damage increased from 30% to 40%.
  • Necromancer Paragon Board Changes
    • Hulking Monstrosity
      • Golem Life and damage bonus increased from 30% to 40% Life.
    • Cult Leader
    • Damage bonus increased from 10% to 15%.

Rogue

  • Skill Changes
    • Twisting Blades
      • Advanced Twisting Blades Cooldown reduction per enemy hit reduced from .25 to .1 seconds.
      • Advanced Twisting Blades maximum Cooldown reduction reduced from 3 to 2 seconds.
    • Rapid Fire
      • Damage increased from 24% to 30%.
    • Dark Shroud
      • Damage Reduction per shadow gained from Skill Ranks reduced from .8% to .4%.
    • Dash
      • Enhanced Dash Critical Strike Damage bonus from 20% to 15%.
    • Caltrops
      • Damage increased from 30% to 40%.
  • Passive Changes
    • Concussive
      • Critical Strike Chance reduced from 5/10/15% to 4/8/12%.
  • Legendary Affix Changes
    • Repeating
      • Maximum Minion Life lost in a single damage instance reduced from 75/60/45% to 60/45/30%.

Sorcerer

  • Skill Changes
    • Arc Lash
      • Lucky Hit Chance reduced from 30% to 14%.
      • Glinting Arc Lash Cooldown reduction reduced from .25 to .15 seconds.
    • Teleport
      • Shimmering Teleport’s Damage Reduction duration reduced from 5 to 3 seconds.
  • Legendary Affix Changes
    • Aspect of Control
      • Bonus damage reduced from 30-40% to 25-35%.

General

  • Miscellaneous Class Changes
    • Druid Companions and Necromancer Minions
    • Maximum damage over time taken per damage instance reduced from 2% to 1% of maximum Life.
  • Paragon Board Changes
    • Rare Nodes
      • Player Attack Speed nodes reduced by 50%.
    • Glyphs
      • All Glyph Bonus scaling has been reduced by ~34%, except for the following:
      • Critical Strike Damage Glyphs’ Bonus reduced by ~66%.
      • Vulnerable Glyphs’ Bonus reduced by ~66%.
      • Glyphs‘ Bonus to Rare nodes reduced by ~50%.
      • Glyphs‘ Bonus to Magic nodes reduced by ~40%.
      • Glyphs‘ Bonus to Cold/Fire/Lightning/Non-Physical/Physical nodes reduced by ~62.5%.
  • Monster Changes
    • Significantly reduced the spawn rate of Treasure Goblins within the game.

Bug Fixes

  • Fixed the name for the Light Bearer Mount.  
  • The Go to Shop button from the Wardrobe will now properly open the shop.
  • Fixed an issue where if a Sorcerer uses Deep Freeze and is affected by another effect that would freeze them, it caused them to be permanently stunned.
  • Miscellaneous stability and crash fixes.

(via)


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